Σχεδιασμός και τεχνική αριστεία συνδυάζονται για διεθνή brands.
H Finat, η διεθνής ένωση που εκπροσωπεί τα συμφέροντα του κλάδου των αυτοκόλλητων ετικετών, ανακοίνωσε τους νικητές των 32ου διαγωνισμού βραβείων ετικέτας κατά την τελετή απονομής των βραβείων του Ετήσιου Συνεδρίου της στην Αθήνα. Η φετινή χρονιά αποδείχθηκε μια καλή χρονιά τόσο σε ποσότητα και ποιότητα. Τη φετινή κριτική επιτροπή του διαγωνισμού ετικέτας απάρτισαν οι κ.κ. Μουράτ Σιπαχιόγλου (Avery Dennison, Τουρκία), Στηβ Γουντ (Ηνωμένο Βασίλειο) και οι εμπειρογνώμονες σε εκτυπώσεις μεταξοτυπίας και άλλων διαδικασιών κ.κ. Γρηγόρης Κόκκορης (Dot Repro, Ελλάδα), Λιάν βαν ντεν Μπεργκ (Cartils, η Κάτω Χώρες) και ο πρόεδρος της κριτικής επιτροπής Τόνι Γουάιτ (Ηνωμένο Βασίλειο).
Κάθε χρόνο, η Finat εξετάζει τρόπους με τους οποίους μπορεί να βελτιώσει το διαγωνισμό. Φέτος, συμφωνήθηκε ότι όλες οι ετικέτες κρασιών πρέπει να μπουν σε δική τους κατηγορία, αφού από τη φύση σχεδιασμού τους είναι πολύ καλύτερες ποιοτικά. Έτσι, κάποιες φορές δεν κατάφεραν να φτάσουν στην κορυφή πολύ καλές ποιοτικές συμμετοχές άλλων κατηγοριών. Κι έτσι, η Finat επιβραβεύτηκε για αυτή της την επιλογή με περισσότερες από 40 συμμετοχές στην κατηγορία “Κρασιά’, αποφέροντας ένα “Best in Show” βραβείο και 13 Highly Commended πιστοποιητικά. Η Finat πιστεύει ότι τα προσεχή έτη, αυτή η κατηγορία θα γίνει ακόμη πιο δημοφιλής.
Νικητής της κατηγορίας “Best in Show’: μια πραγματική τιμή στο κρασί και τη βιομηχανία ετικετών
Το βραβείο «Best in Show» δόθηκε στην αμερικανική εταιρία Collotype Labels για την ετικέτα Le Pich. «Πρόκειται για μία εξαιρετική ετικέτα σε πολλά επίπεδα», σχολίασε ο Τόνι Γουάιτ. «Εντυπωσιαστήκαμε πολύ όχι μόνο από την τεχνολογική υπεροχή της ετικέτας, αλλά και από καλλιτεχνική της εμφάνισή. Ο σχεδιασμός είναι πολύ δεσποτικός και εμπνέει αυτοπεποίθηση. Η ετικέτα από μόνη της θα πουλήσει το κρασί, αποκλειστικά και μόνο λόγω της ποιότητάς της. Η θεατρική της εμφάνιση προσελκύει τη ματιά των καταναλωτών. Χρησιμοποιώντας μεταξοτυπία και λιθογραφία μαζί με λεπτό και με μεγάλη ακρίβεια foiling σε συνδυασμό με επιπλέον ανάγλυφο, η ετικέτα στο σύνολό της αποπνέι ποιότητα».
Nικητές κατηγοριών:
Α. Κατηγορία “Μάρκετινγκ και των τελικών χρηστών”
Αυτή η κατηγορία έχει δύο νικητές: την εταιρία Collotype Labels (ΗΠΑ) με την ετικέτα το Le Pitch και την εταιρία Collotype (Αυστραλία) για την ετικέτα Christobel (κρασιά). Ο τρόπος με τον οποίο απεικονίζονται τα λουλούδια στην ετικέτα Christobel θυμίζει το στυλ των διαγράμματα που βλέπουμε σε εικόνες με χλωρίδα και πανίδα, τις οποίες συνήθως συναντάμε σε εικόνες από τις αρχές του 19ου αιώνα. Το λεπτό γκρι branding στο φόντο προσθέτει στο συνολικό αποτέλεσμα. Αυτή η ετικέτα έχει τόσο πολλές πληροφορίες, όπως το γένος του φυτού που “κρύβεται” στο γκρίζο φόντο. Ένα κλασικό αποτέλεσμα που εκμεταλλεύεται όσο καλύτερα γινεται τη διαδικασία της όφσετ λιθογραφίας.
Έπαινοι σε αυτή την κατηγορία απονεμήθηκαν στις εταιρίες Pragati Flexo Pvt. (Ινδία), για την ετικέτα Coeur de Lion (κατηγορία Αλκοολούχα Ποτά), Permapack AG. (Ελβετία) για την ετικέτα Mövenpick Honey Mustard Limited Edition (κατηγορία Προϊόντα Τροφίμων) και Pago International AG. (Ελβετία) για την ετικέτα φρούτα Harmony Fruit & Yoghurt Dessert (κατηγορία Booklets).
H ετικέτα Coeur de Lion είναι ένα έξυπνο αποτέλεσμα της καλής χρήσης μεταλλιζέ χάρτινου υποστρώματος με εκτύπωση τεσσάρων μόνο χρωμάτων. H δημιουργία του ανάγλυφου έχει γίνει με εξαιρετικό τρόπο. Το τελικό διάνθισμα με ένα ολογραφικό σκούρο μπλε φόντο, τονίζει τη φωτεινότητα της υπόλοιπης ετικέτας. Μία πολύ καλή ετικέτα, της οποίας η παραγωγή έγινε με UV φλεξογραφία.
Η ετικέτα Mövenpick Honey Mustard είναι μια συμπαγής, καλοσχεδιασμένη ετικέτα με ένα δυνατό λογότυπο σε άσπρο χρώμα με βαθύ μπλε φόντο. Η εικόνα, που είναι επίσης απλή, πραγματικά μοιάζει με μουστάρδα. Η προσθήκη cold foiling δίνει στην ετικέτα μια αφή της κατηγορίας. Καλή χρήση της φλεξογραφίας.
Η ετικέτα του booklet Harmony Fruit & Yoghurt Dessert είναι ένα έξοχη ετικέτα σε ασυνήθιστο σχήμα. Αυτή η συμμετοχή αποτελείται από τρεις σελίδες διπλής όψης και έναν πίνακα θερμίδων που αποκολλάται από το booklet. H μικρή μαύρη γραμματοσειρά σε όλες τις σελίδες είναι έντονη και ευανάγνωστη. Η εικονογράφηση του ανανά φαίνεται ομορφα σε αντίθεση με το μαύρο ground square. Η ετικέτα αποτυπώνεται εύκολα στο μυαλό ενώ το περφορέ και η μορφοκοπή είναι άκρως λειτουργικά. Για την εκτύπωση της ετικέτας έχει χρησιμοποιηθεί letterpress με πολύ καθαρά αποτελέσματα.
B. Κατηγορία “Εκτυπωτικές Διαδικασίες”
Νικητής της κατηγορίας αυτής είναι η εταιρία Skanem Poznan (Πολωνία) για την ετικέτα Soplica Szlachetna Wódka 500 ml. Πρόκειται για μία παραδοσιακή ετικέτα με ένα πολύ διαφορετικό σχήμα. Ο συνδυασμός φλεξογραφίας, μεταξοτυπίας και cold foil παρήγαγε μία όμορφη ετικέτα.
Το κεντρικό σχέδιο ενός αρχοντικό και το πιστοποιητικό στο κάτω μέρος της ετικέτας έχουν πολύ λεπτές γραμμές, η αναπαραγωγή των οποίων αποδόθηκε πάρα πολύ καλά.
Το χρυσό γύρω από το κύριο μέρος της ετικέτας και μετάλλια από foil δίνουν στην ετικέτα έναν αέρα πολυτέλειας και υψηλής ποιότητας. Όλα τα μικρά italics γράμματα είναι πολύ ευανάγνωστα και το brand name σε κόκκινο κάνει μία ωραία αντίθεση με το γκρι.
Ένας έπαινος σε αυτή την κατηγορία απονεμήθηκε στην Καμπάς ΑΕ (Ελλάδα) για την ετικέτα Μεταξά 7 * Flasc A’side 20cl. Μια ελκυστική μεταλλική ετικέτα που τυπώθηκε με εκτύπωση letterpress. Η βαθύ μπλε εικόνα έρχεται σε αντίθεση με το χρυσό φόντο. Τα μετάλλια και η αρχική ημερομηνία 1888 προσθέτουν αυθεντικότητα και βάθος στην ετικέτα. Η ετικέτα περιέχει αρκετές λεπτές, σχεδόν κρυφές εικόνες.
Γ. Κατηγορία «Μη Αυτοκόλλητες Ετικέτες»
Στην υποκατηγορία κατηγορία sleeves της κατηγορίας «Μη Αυτοκόλλητες Ετικέτες» η εταιρία Etimag Etiket (Τουρκία) έλαβε έπαινο για την ετικέτα της Coca Cola Studio Kaprol 250 ml. Αυτή η ετικέτα διαθέτει μια ενδιαφέρουσα σχεδίαση με ένα φερμουάρ στη μέση του sleeve. Αν και το κόκκινο της Cola είναι αναντικατάστατο, δεν “παραφορτώνει” το σχεδιασμό. Οι παραλλαγές στο χρώμα στη συγκεκριμένη συμμετοχή του δίνουν μία ελαφριά διαφορετικότητα. Έχει τυπωθεί με όφσετ λιθογραφία, και το λευκό φόντο δίνει ένα καθαρό και σαφές αποτέλεσμα.
Leave a Reply