• Προεκτύπωση
  • Ψηφιακή Εκτύπωση
  • Εκτύπωση Offset
  • Χαρτί
  • Αναλώσιμα
  • Φινίρισμα
  • Pre-media
  • Προεκτύπωση
  • Ψηφιακή Εκτύπωση
  • Εκτύπωση Offset
  • Χαρτί
  • Αναλώσιμα
  • Φινίρισμα
  • Pre-media
HomeΧαρτίH Google εναντίον της εκτύπωσης; ...
Previous Next

H Google εναντίον της εκτύπωσης;

Posted by: GAOnline , Τετάρτη, 9 Ιανουαρίου, 2013

H Two Sides στέλνει ανοικτή επιστολή στον Έρικ Σμιντ, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Google σε απάντηση της νέας καμπάνιας «Go Paperless in 2013″.

Η ακόλουθη ανοικτή επιστολή εστάλη στον Έρικ Σμιντ, της Google, και παραθέτει τον προβληματισμό της Two Sides στο γεγονός ότι η Google και άλλες εταιρίες προσπαθούν να προωθήσουν τις υπηρεσίες τους ως καλύτερες περιβαλλοντικά έναντι της εκτύπωσης και του χαρτιά, ενώ υπάρχουν σημαντικότατες ενδείξεις ότι η ηλεκτρονικές επικοινωνίες, και ιδιαίτερα οι δραστηριότητες της Google, επιφέρουν ένα σημαντική και αυξανόμενο αποτύπωμα στο περιβάλλον.

«Αγαπητέ κε Σμιντ

Με δυσπιστία διαβάσαμε την είδηση της ενθάρρυνσης των πελατών της Google να ακολουθήσουν την «Go Paperless in 2013″ προτροπή. Αυτή η πρωτοβουλία συνοδεύεται από φωτογραφίες δέντρων και αμερικανικών δεδομένων ανακύκλωσης που απ” ό,τι φαίνεται στόχο τους έχουν να τονίσουν τα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα που θα προκύψουν από το «going paperless«.

H Google έλαβε μέρος στο πρότζεκτ που ξεκίνησαν οι αμερικανικοί οργανισμοί HelloFax- μία online υπηρεσία fax service, Manilla- μία online υπηρεσία διαχείρισης λογαριασμών, HelloSign- μία υπηρεσία ηλεκτρονικής υπογραφής (e-signature), Expensify- μία online υπηρεσία αναφοράς εξόδων, Xero- μία online υπηρεσία λογιστικών για επιχειρήσεις και Fujitsu, η οποία κατασκευάζει το σκάνερ ScanSnap.

Αν και τα προϊόντα και οι υπηρεσίες της Google είναι αξιοθαύμαστα, αυτή η νέα πρωτοβουλία αποτελεί ξακάρα ένα ακόμη δείγμα ενός ιδιοτελούς οργανισμού , που χρησιμοποιεί μία μάρκετινγκ εκστρατεία με επίκεντρο το περιβάλλον ώστε να προωθήσει τις υπηρεσίες της, ενώ αγνοεί τις δικές της επιπτώσεις στο περιβάλλον.

Ας δούμε τα γεγονότα:

Η περιβαλλοντικη επιβάρυνση από την ίδια την Google είναι τρομερή.

• Η Google χρησιμοποιεί 2,3 δις κιλοβατώρες το χρόνο. Αυτές θα μπορούσαν να δίνουν ρεύμα σε 207 σπίτια στις Η.Π.Α. για ένα χρόνο ή θα μπορούσαν να ηλεκτροδοτήσουν 31 Empire State Buildings.

• Η χρήση ηλεκτρικού για το κέντρο δεδομένων υπολογίζεται σχεδόν στο 2% της ετήσια κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος των Η.Π.Α.

• Για κάθε κιλοβατώρα που χρησιμοποιείται για τη χρήση υπολογιστή σε ένα κλασικό κέντρο δεδομένων, χρειάζεται σχεδόν μία ακόμη κιλοβατώρα για να λειτουργούν τα συστήματα ψύξης και θέρμανσης.

• 100 searches στο Google ισοδυναμούν με 20 λεπτά λειτουργίας μίας λάμπας 60 βατ, χρηισμοποιώντας ηλεκτρικό ρεύμα 0,03 κιλοβατώρας και παράγει 20 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα.

* Η παρακολούθηση βίντεο στο YouTube για 100 λεπτά ισοδυναμούν με τη λειτουργία μίας λάμπας 60 βατ για 13 λεπτά, χρησιμοποιώντας ηλεκτρικό ρεύμα 0,02 κιλοβατώρας και παρα΄γει 13 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα.

• Κάθε χρήστης gmail χρησιμοποιεί ετησίες 2,2 κιλοβατώρες ρεύματος και παράγει 1,2 κιλά διοξειδίου του άνθρακα.

Η Greenpeace τονίζει ότι τα ηλεκτρονικά απόβλητα (e-waste) είναι πλέον το ταχύτερο αναπτυσσόμενο κομμάτι των αστικών στερεών αποβλήτων. Στην Ευρώπη, τα ηλεκτρονικά απόβλητα αυξάνονται κατά 3 με 5 τοις εκατό ετησίως, σχεδόν τρεις φορές ταχύτερα από το σύνολο των αποβλήτων. Ο όγκος των ηλεκτρονικών προϊόντων που πετιούνται πσγκοσμίως πρόσφατα εκτοξεύτηκε στα ύψη, αφού παράγονται 20-50 εκατομμύρια τόνοι κάθε χρόνο. Τα ηλεκτρονικά απόβλητα πλέον αποτελούν το 5% όλων των αστικών στερεών αποβλήτων παγκοσμίως.

Μελέτες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η ανάγνωση εγγράφων, εάν πρόκειται να διαβαστούν περισσότερο της μίας φοράς ή από αρκετούς ανθρώπους, μπορεί να είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον εάν αυτά τα έγγραφα είναι τυπωμένα. Ένα πρόσφατο άρθρο των New York Times αποκάλυψε την ασυνήθιστη επίπτωση των ηλεκτρονικών επικοινωνιών προς το περιβάλλον.

Στις Η.Π.Α., μεγαλώνουν περισσότερα δέντρα από ό,τι κόβονται και ο όγκος των δέντρων που μεγαλώνουν στα αμερικανικά δάση αυξήθηκε κατά 49% τα τελευταία 50 χρόνια. Ο όγκος των αμερικανικών δασών παρέμεινε σχεδόν ο ίδιος τα τελευταία 100 χρόνια, στα περίπου 750 εκατομμύρια acres, παρά το γεγονός ότι ο πληθυσμός των Η.Π.Α. τριπλασιάστηκε την ίδια περίοδο. Η κάλυψη δασών στην Ευρώπη σήμερ είναι 30% μεγαλύτερη από ό,τι ήταν τη δεκαετία του ’50 και αυξάνεται ετησίως κατά 1,5 εκατομμύρια γήπεδα ποδοσφαίρου.

Ας θυμηθούμε ότι το χαρτί φτιάχνεται από ξύλο, ένα αειφόρο και ανανεώσιμο προϊόν που είναι μία όλο και πιο πολύτιμη πηγή για τη δημιουργία μιας τεράστιας γκάμας αειφόρων προϊόντων. Τα δάση, στα οποία γίνεται μία υπεύθυνη διαχείριση, αποτελούν μία κριτικής σημασίας πηγή που ωφελεί το περιβάλλον και παρέχει προϊόντα και υποπροϊόντα του ξύλου που σήμερα προτιμούνται από τους καταναλωτές, καθώς η κοινωνία προσπαθεί να μειώσει την εξάρτησή της από τα ορυκτά καύσιμα. Χρειάζεται ενέργεια για την παραγωγή του χαρτιού, όμως το περισσότερο είναι ανανεώσιμο και, σαν παράδειγμα, πάνω από το 65% της ενέργειας που χρησιμοποιείται για την κατασκευή πολτού και χαρτιού στις Η.Π.Α., και 54% στην Ευρώπη, προέρχεται από ανανεώσιμη βιομάζα.

Έτσι, λοιπόν, προτού ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους να ακολουθήσουν την εκστρατεία «go paperless», και ιδιαιτέρως όταν αναφερόμαστε στο ότι οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες είναι καλύτερες για το περιβάλλον, η Google και άλλες εταιρίες πρέπει να εξετάσουν τις δικές τους επιπτώσεις και ίσως να δείξουν ότι και η εκτύπωση και το χαρτί μπορούν να είναι ένας αειφόρος τρόπος επικοινωνίας.

Στην πραγματικότητα ζούμε σε έναν όλο και πιο ψηφιακό κόσμο, όπου οι ηλεκτρονικές και σε χαρτί επικοινωνίες συνυπάρχουν. Κάθε ένας από τους δύο τρόπους επιβαρύνει το περιβάλλον και θα ήταν χρήσιμο, και πιο τίμιο προς τους καταναλωτές, εάν οργανισμοί δεν θα προσπαθούσαν να διαφοροποιήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους βάσει εσφαλμένων και ανυπόστατων περιβαλλοντικών ισχυρισμών. Ένα τέτοιο Greenwash μάρκετινγκ δεν είναι μόνο επιζήμιο στη φήμη εταιριών αλλά, πιστεύουμε, ότι είναι κατάφορη παραβίαση των διαφημιστικών προτύπων όπως αυτών του U.S Federal Trade Commission and DEFRA (UK).

Ελπίζουμε ότι η Google θα αναθεωρήσει τη συμμετοχή της σε αυτή την καμπάνια.

Με εκτίμηση

Μάρτιν Γιούστας                                            Φιλ Ρίμπελ

Διευθυντής, Two Sides UK                          Πρόεδρος, Two Sides U.S., Inc.

Ετικέτες:Περιβάλλον

Share!
Tweet

Related Posts

ADPR450b

Aνακυκλωμένες ετικέτες θερμικού χαρτιού από την Avery Dennison

Η Avery Dennison παρουσίασε τις rDT, τις πρώτες εμπορικά διαθέσιμες ετικέτες θερμικού χαρτιού α ...
1200px-EU_Ecolabel_logo.svg

Η Intergraf καλωσορίζει το νέο σήμα Ecolabel της Ε.Ε.

  Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επικαιροποίησε το Ecolabel σήμα, ώστε να συμπεριλάβει μεγαλύτερη γκ ...
Blue recylate as a result (Source Taghleefs Industries)

Premium σύστημα μελανιού συμβάλλει στην ανακύκλωση καλύτερης ποιότητας

  Το διακλαδικό έργο «Recyclate Initiative» (Πρωτοβουλία Ανακύκλωσης), που διοργανώθηκε απ ...
JohnBlogDigitalFatigue

Ψηφιακή κούραση; Γιατί η εκτύπωση είναι το τέλειο αντίδοτο

  Τα συμπεράσματα του Media Consumption in the Age of Covid 19 (Κατανάλωση Μέσων της εποχή ...

Leave a Reply Ακύρωση απάντησης

Δείτε επίσης

  • Τίτλοι τέλους για μία ιστορική χαρτοβιομηχανία 10 Μαΐου 2021
  • Η Virtual.Drupa στις οθόνες μας! 21 Απριλίου 2021
  • Το χαρτί παίρνει… φωτιά! 19 Απριλίου 2021
  • virtual.drupa 2021 – Η Heidelberg παρουσιάζει την αυτόνομη παραγωγή εκτύπωσης με ολοκληρωμένες λύσεις 16 Απριλίου 2021
  • Aνακυκλωμένες ετικέτες θερμικού χαρτιού από την Avery Dennison 19 Ιανουαρίου 2021
Copyright © 2014, gaonline.gr - Powered by Andreas Drakos.
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ