Η ευέλικτη σειρά της HP διευκολύνει τις αλλαγές στην αγορά των εκδόσεων.
Ενώ το δημοφιλές πιεστήριο μπορεί να πει ιστορίες για την πτώση των έντυπων βιβλίων, οι αναφορές του θανάτου των βιβλίων, των περιοδικών και των καταλόγων είναι, όπως πολλοί λένε, παρατραβηγμένες.
Οι εκδόσεις μπαίνουν σε μία ενθουσιώδη, δυναμική νέα φάση με μυριάδες ευκαιρίες τόσο για τους εκδότες όσο και για τους παροχείς εκτυπωτικών υπηρεσιών. Και οι δυνατότητες δεν σταματούν στα πλαίσια των παραδοσιακών εκδόσεων. «Αυτό που βλέπουμε είναι μίζ συναρπαστικό σύγκλιση των εκδόσεων και του μάρκετινγκ», λέει ο Πωλ Ράντολ, διευθυντής τοπικών αγορών για τους τομείς του direct marketing, transactions και εκδόσεων της ΗΡ. «Η ψηφιακή εκτύπωση ενισχύει το περιεχομένο των περιοδικών και των καταλόγων χρησιμοποιώντας τους συνδρομητές και πληροφορίες των πελατών ώστε να επιλεγεί το περιεχόμενο ή ακόμα και να προσωποποιούνται τα μηνύματα. Στην εκτύπωση βιβλίων, ψηφιακή παραγωγή σημαίνει ότι δεν υπάρχει πλέον ελάχιστος αριθμός αντιτύπων ώστε να εξασφαλίζεται η κερδοφορία, και ποτέ δεν ξεμένουν οι ελάχιστο να διασφαλίσει την κερδοφορία, και δεν υπάρχουν εξατλημένα αντίτυπα βιβλίων».
Έκκληση στους εκδότες
Γιατί θα πρέπει οι εκδότες και οι PSP (παροχείς εκτυπωτικών υπηρεσιών) να παίρνουν στα σοβαρά τις ψηφιακές εκδόσεις; Πολύ απλά γιατί η εκδοτική επανάσταση βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη. Η αγορά για τα ψηφιακά βιβλία προβλέπεται να αυξηθεί από 83 δις σελίδες το 2010 σε 151 δις σελίδες το 2014.(1) Αυτό το ποσοστό ανάπτυξης αναμένεται να οδηγήσει στην ψηφιακή εκτύπωση σχεδόν του 28% όλων των βιβλίων που παράγονται μέχρι το 2016, σε σύγκριση με 17% που τυπώθηκαν ψηφιακά το 2011.(2)
Τα οφέλη για τους εκδότες είναι πολύ ελκυστικά, αλλά η αλλαγή στον τρόπο σκέψης που απαιτείται είναι παρόμοια με εκείνη που έγινε στις αγορές των εμπορικών και μεγάλου μεγέθους εκτυπώσεων τις δύο τελευταίες δεκαετίες. « Το πρώτο πράγμα που επωφελούνται οι εκδότες είναι ο μειωμένος κίνδυνος», εξηγεί ο κος Ράντολ. « H εκτύπωση βιβλίων προϋποθέτει μια μεγάλη επένδυση από τη μεριά των εκδοτών, και ενώ τείνουν να είναι απρόθυμοι να αναλάβουν κινδύνους, η αλήθεια είναι ότι κατά μέσο όρο ένα 30%(3) των τυπωμένων βιβλίων επιστρέφονται. Αυτές οι επιστροφές αποθηκεύονται για μέχρι δύο χρόνια, και τελικά κάποια στιγμή πολτοποιούνται».
«Ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα είναι ότι παλαιότερες εκδόσεις μπορούν να βγουν και πάλι στην παραγωγή γρήγορα και οικονομικά – και δεν θα εξαντληθούν ποτέ ξανά»,(2) λέει ο κος Ράντολ. «Αν σκεφτεί κανείς ότι οι αυτές οι παλιές εκδόσεις αποτελούν περίπου το 90% τοις εκατό των περιουσιακών στοιχείων ενός εκδοτικού οίκου, τότε εύκολα συμπεραίνει ότι η ψηφιακή εκτύπωση είναι μια άκρως ελκυστική πρόταση».
Ψηφιακή εκτύπωση σημαίνει ότι τα τιράζ ελέγχονται προσεκτικά, κυκλοφορώντας στην αγορά τόσα όσα χρειάζεται για να καλυφθεί η ζήτηση, και όχι τόσα πολλά ώστε να χρειάζεται η αποθήκευσή τους. Η επανεκτύπωση είναι εύκολη και γρήγορη και με πολύ μικρότερο ρίσκο σε σχέση με την κλασική εκτύπωση. «Το ξεκίνημα μιας νέας έκδοσης, χωρίς το βάρος της δέσμευσης κεφαλαίου για τη μεταφορά και την αποθήκευση των απούλητων βιβλίων, είναι ιδιαίτερα ελκυστικό για τους εκδότες», λέει ο κος Ράντολ. «Σε συνδυασμό με τις βελτιωμένες δυνατότητες ων νέων HP Indigo και HP Inkjet πιεστηρίων, οι PSP μπορούν να παρέχουν στους εκδότες υψηλής ποιότητας χρώμα, περισσότερα υλικά εκτύπωσης, ταχύτερη παραγωγή και ανταγωνιστικές τιμές».
Direct mail, κατάλογοι αλλά και transpromotional εκτυπώσεις
Πολλά από αυτά τα HP Indigo και HP Inkjet πιεστήρια που χρησιμοποιούνται για την έκδοση βιβλίων μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή καταλόγων με προστιθέμενη αξία και direct mail, δίνοντας τη δυνατότητα στους PSP να μεγιστοποιήσουν τη χρήση των πιεστηρίων τους ή να μπουν σε νέες αγορές. «Έχουμε δει μεγάλες επιχειρήσεις λιανικής πώλησης, που διαθέτουν τη δική τους εκτυπωτική εταιρία, να αναπτύσσουν τα δικά τους CRM δεδομένα (διαχείρισης πελατειακών σχέσεων) και να τα χρησιμοποιούν σε συνδυασμό με τα ψηφιακά πιεστήρια της HP», ο Ράντολ. «Για παράδειγμα, η εταιρία Symeta, μέλος του ομίλου Colruyt, μία κορυφαία αλυσίδα καταστημάτων λιανικής πώλησης και σούπερ μάρκετ στο Βέλγιο, τη Γαλλία και το Λουξεμβούργο, έχει εγκατασταθεί ένα HP T400 Color Inkjet κυλινδρικό πιεστήριο για να παράγει προσωποποιημένη, στοχευμένη επικοινωνία». Διευρύνοντας τη βάση δεδομένων αφοσίωσης των πελατών της, η Symeta μπόρεσε να χρησιμοποιήσει την προσωποποιημένη ψηφιακή εκτύπωση για να να στέλνει στοχευμένα μηνύματα στους πελάτες της. «Ο συνδυασμός ταχύτητας, εκτυπωτικής ποιότητας και προσωποποίησης δημιουργεί ένα ισχυρό και αποτελεσματικό εργαλείο που βοηθά στο υψηλό ποσοστό ανταπόκρισης από τον αποδέκτη, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε ταχύτερη απόσβεση επένδυσης», λέει ο Φίλιπ ντ” Χουγκε, γενικός διευθυντής της Symeta. «Μία τέτοια στοχευμένη επικοινωνία μπορεί, εκτός των άλλων, να μειώσει την περιττή σπατάλη χαρτιού, μελανιού και ταταχυδρομικών εξόδων που συνδέονται άμεση με την αποστολή άσχετων ή ανεπιθύμητων πληροφοριών».
Μία άλλη καινοτομική χρήση της ψηφιακής εκτύπωσης είναι το έργο του Πανεπιστημίου του Πόρτσμουθ με την Pureprint Group Ltd. H Pureprint έχει τέσσερα πιεστήρια HP Indigo, εκ των οποίων τα δύο είναι HP Indigo 7500. Το πανεπιστήμιο ήθελε να εκσυγχρονίσει τα ενημερωτικό του φυλλάδια για τα μεταπτυχιακά του τμήματα. Συνήθως τυπώνονταν περίπου 20.000 αντίτυπα κάθε δύο χρόνια, αποθηκεύονταν και αποστέλλονταν όταν έπρεπε. Μέσω της συνεργασίας με την Pureprint, το πανεπιστήμιο και η ομάδα επικοινωνίας του επινόησε μια web-to-print (εκτύπωση μέσω διαδικτύου) ιδέα, όπου οι μαθητές θα μπορούσαν να ζητήσουν ένα ενημερωτικό φυλλάδιο από την ιστοσελίδα του πανεπιστημίου, να εξετάσουν μια σειρά επιλογών και να επιλέξεουν τα στοιχεία που πρέπει να περιλαμβάνονται σε αυτό το φυλλάδιο. «Δεν είναι μόνο web-to-print, είναι μία λύση cross media μέσα με Web-to-print και web-to-PDF μαζί», εξηγεί ο Άντριου Γκάμπλινγκ, διευυντής υπηρεσιών εκτύπωσης και σχεδιασμού του Πανεπιστημίου του Πόρτσμουθ. «Οι φοιτητές εσωτερικού μπορούν να ζητήσουν το φυλλάδιο είτε σε έντυπη ή σε PDF μορφή, ενώ οι ξένοι φοιτητές λαμβάνουν άμεσα ένα PDF». Το πανεπιστήμιο επωφελήθηκε από τη μείωση του αριθμού των τυπωμένων σελίδων, τα παραπανήσια αντίτυπα, τα ταχυδρομικά έξοδα και τα έξοδα αποθήκευση. Επωφελήθηκε, επίσης, από τη δυνατότητα να προσθέτει νέες λεπτομέρειες γύρω από τα μαθήματα άμεσα και να ενημερώνει όποιες άλλες πληροφορίες όποτε χρειαστεί.
Παρόμοια, η transpromotional εκτύπωση που ενσωματώνεται στη διαφήμιση, στις προσφορές και τα κουπόνια που έχει επιλεγεί για μεμονωμένους πελάτες χτίζει τις σχέσεις με αυτούς με έναν οικονομικό και καινοτόμο τρόπο, ενώ μετατρέποντει τα transactional έγγραφα σε κέντρα κέρδους. «Οι επιλογές ψηφιακής εκτύπωσης για τους εκδότες έχουν διανύσει πολύ δρόμο, και η HP είναι πλέον σε θέση να προσφέρει ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών για τις γενικές και τις εξειδικευμένες εκδόσεις, καταλόγους και TransPromo εφαρμογές», λέει ο κος Ράντολ.
Η σειρά πιεστηρίων της ΗΡ για τις εκδόσεις
Αν και σε πιεστήρια HP Indigo έχουν τυπωθεί ξεχωριστά και βραβευμένα έγχρωμα βιβλία εδώ και πολλά χρόνια, η νέα σειρά πιεστηρίων δίνει στους PSP και τους εκδότες τα πλεονεκτήματα των πρόσφατων τεχνολογιών της ΗΡ. Τα ψηφιακά πιεστήρια HP Indigo 7600 και HP Indigo 10000 (το σχήματος Β2 νέο πιεστήριο) προσφέρουν δυναμικές επιλογές στην εκτύπωση φύλλου στους εμπορικούς τυπογράφους που θέλουν να προσθέσουν υψηλής ποιότητας, μικρού έως μεσαίου τιράζ βιβλία στα προϊόντα τους. Όταν τα πιεστήρια λειτουργούν σε Enhanced Productivity Mode (EPM), αυξάνειται η παραγωγικότητα έως και 33%.
Μάλιστα το HP Indigo Digital Press 10000, λόγω σχήματος, επιτρέπει την αποτελεσματική παραγωγή layflat (ανοιχτών) βιβλίων, λευκωμάτων και μεγάλων dust-jackets. To σχήμα βοηθά επίσης τους PSP να τυπώνουν σύμφωνα με τα νερά του χαρτιού και να παράγουν βιβλία σε κλασικό σχήμα, ώστε να ανταποκρίνονται στις ποιοτικές προσδοκίες βιβλιοδεσίας των εκδοτών.
Για την παραγωγή έγχρωμων βιβλίων, εξώφυλλων βιβλίων, direct mail, προσωποποιημένων καταλόγων, transpromotional εντύπων και άλλων εκδόσεων σε μηχανή ρολού, το νέο HP Indigo W7250 Digital Press, με πλάτος χαρτιού σε ρολό 340 χιλιοστών, έχει σχεδιαστεί για να τυπώνει μέχρι και 10 εκατομμύρια Α4/letter σελίδες το μήνα, τυπώνοντας σχεδόν σε όλα τα επιχρισμένα και μη υλικά.
Στα νέα πιεστήρια για μεγαλύτερα τιράζ βιβλίων, καταλόγων, transactional, TransPromo, direct mail και άλλων μονόχρωμων ή έγχρωμων εκδόσεων της σειράς πιεστηρίων ΗΡ Inkjet High-speed Production Solutions συμπεριλαμβάνονται inkjet έγχρωμο πιεστήριο ρολού HP T360 (πλάτος ρολού 762χιλ.) και το Inkjet έχρωμο πιεστήριο ρολού HP T410 (με πλάτος ρολού 1066 χιλ.). Και τα δύο αυτά πιεστήρια τυπώνουν 244 μέτρα το λεπτό. Για μικρότερα τιράζ, το HP Color Inkjet T230 πιεστήριο ρολού (με πλάτος ρολού 558χιλ.) τυπώνει 122 μ. το λεπτό και αποτελεί ένα πλήρες πιεστήρια για PSP με συγκεκριμένες εφαρμογές ή για όσους επιθυμούν να μπουν στην αγορά των εκδόσεων.
Στα νέα υλικά για τα πιεστήρια ρολού περιλαμβάνονται 100% επιχρισμένο ανακυκλωμένο χαρτί από την εταιρία Arjowiggins και η σειρά Utopia Inkjet Gloss της Appleton Coated. Η προσθήκη ενός γυαλιστερού (γκλόσι) υλικού διευρύνει το φάσμα των δυνατοτήτων των PSP και το δέλεαρ στους εκδότες.
«Από τα ισχυρά και ευέλικτα front-end συστήματα μέχρι ένα ευρύ φάσμα των inline και near-line επιλογές τελικής επεξεργασίας από συνεργάτες της HP, οι εκδοτικές λύσεις της HP προσφέρουν μια διαφοροποιημένη και ελκυστική πρόταση στους παροχείς εκτυπωτικών υπηρεσιών (PSP) και τους εκδότες, καθώς μπαίνουν σε μια νέα εποχή», καταλήγει ο κος Ράντολ.
(1) Interquest, 2010
(2) εκτιμήσεις της HP, 2010
(3) Pira, 2011
Leave a Reply