• Προεκτύπωση
  • Ψηφιακή Εκτύπωση
  • Εκτύπωση Offset
  • Χαρτί
  • Αναλώσιμα
  • Φινίρισμα
  • Pre-media
  • Προεκτύπωση
  • Ψηφιακή Εκτύπωση
  • Εκτύπωση Offset
  • Χαρτί
  • Αναλώσιμα
  • Φινίρισμα
  • Pre-media
HomeΕιδήσειςΗ επιβίωση του ισχυρότερου
Previous Next

Η επιβίωση του ισχυρότερου

Posted by: GAOnline , Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου, 2013

Η αλλαγή είναι το κλειδί της επιτυχίας. Ένα σχόλιο του Τρέβορ Κρώφορντ, event director της Ipex 2014.

Ο κόσμος αλλάζει και το κλειδί της επιβίωσης πρόκειται να αλλάξει μαζί του. Η εκτυπωτική βιομηχανία δεν αποτελεί εξαίρεση, μιας και περνάει συγκλονιστικές αλλαγές εδώ και δέκα περίπου χρόνια, η οποία συνεχίζει και παρουσιάζει προκλήσεις στους λιθογράφους. Από έρευνα που κάναμε και οι συζήτήσεις που έχω εγώ προσωπικά κάνει με εκπροσώπους της βιομηχανίας, τα θέματα που αντιμετωπίζουν σχεδόν όλοι οι λιθογράφοι, μικροί ή μεγάλοι, είναι πάνω-κάτω τα ίδια σε ολόκληρο τον κόσμο. Και αυτά είναι καλά τεκμηριωμένα: τιράζ που φθίνουν, υπερπαραγωγικότητα, εμπορευματοποίηση, πιέσεις τιμών, χρηματοδότηση αλλά και ο συνεχής ανταγωνισμός από το διαδίκτυοπ και άλλα ανταγωνιστικά κανάλια επικοινωνίας.

Προσθέστε σε αυτό και τη συνεχιζόμενη συζήτηση για το κατά πόσον η παγκόσμια οικονομία παραμένει σε ύφεση ή όχι και ίσως να σας συγχωρήσουμε που θέλετε να είστε ξαπλωμένοι και να κοιτάτε το ταβάνι. Υπάρχουν, όμως, ελπιδοφόρα σημάδια και ιδιαίτερα στις οικονομίες της Ασίας, της Λατινικής Αμερικής, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής και υπάρχουν επίσης τομείς ανάπτυης σε πολλούς τομείς των εκτυπώσεων. Τομείς όπως το direct marketing, η εκτύπωση συσκευασίας και ετικέτας και τα print ligistics, για παράδειγμα, φαίνονται δυνατοί. Σύμφωνα με το πρόσφατο “Printing Outlook” που εκδίδεται ανά τρίμηνο από το Βρετανικό Σύνδεσμο Εκτυπωτικών Βιομηχανιών (BPIF), οι λιθογράφοι της Μ. Βρετανίας αναφέρουν βελτιωμένη εμπιστοσύνη και αισιοδοξία. Όμοια, ο Printing Industries of America (PIA), ο οποίος εκπροσωπεί εκτυπωτικές επιχειρήσεις στη Β. Αμερική, τον Καναδά και το Μεξικό, αναφέρουν γενικά σταθερά εκτυπωτικά τιράζ. Όπως μας είπε ο δρ Ρόνι Ντέιβις, chief Economist στο PIA «Βιώνουμε μία μέτρια ανάπτυξη εδώ στις Η.Π.Α., αν και σε χαμηλό επίπεδο περίπου του 2,5%, αλλά ξεπετάγονται κάποια βλαστάρια σε συγκεκριμένους τομείς της βιομηχανίας».

Έτσι, αν και υπάρχουν αναμφίβολα προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπίσουν όλες οι επιχειρήσεις, υπάρχουν εν δυνάμει νέοι τομείς δραστηριοποίησης για τις εταιρίες που θέλουν να προσαρμοστούν. Αυτό, σε συνδυασμό με μία πιο αισιόδοξη οικονομική άποψη μας δίνει ευκαιρίες για εκείνους που θέλουν να τις αρπάξουν, μία άποψη που υποστηρίζει σθεναρά ο δρ Ντέιβις. «Δεν μπορείς να φέρεις πίσω την αγορά, μπορεί όμως να προσαρμοστείς στις νέες προκλήσεις και να διαχειριστείς αυτές τις αλλαγές».

Σίγουρα υπάρχουν πολλά παραδείγματα εταιριών που προσαρμόστηκαν επιτυχώς στις νέες συνθήκες της αγοράς. Αυτές οι προοδευτικές εταιρίες εξέλιξαν τις επιχειρήσεις τους για να αντιμετωπίσουν άμεσα τα θέματα. Κατά τη διαδικασία αυτή, έχουν συχνά έκαναν εξοικονομήσεις κόστους, καθώς και ανάπτυξη νέων στρατηγικών, όμως οι επενδύσεις στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας ή η είσοδός τους σε νέες αγορές, είναι αυτά που τους επέτρεψαν να αξιοποιήσουν νέες πηγές εσόδων.

Καινοτομείστε για να πετύχετε

Η καινοτομία είναι ο πυρήνας κάθε επιτυχημένης επιχείρησης, και η δυνατότητα επένδυσης σε λύσεις τελευταίας τεχνολογίας είναι απαραίτητο στοιχείο για να συνεχίσει κανείς να ανεβάζει τον πήχυ σε ό,τι αφορά την απόδοτική, οικονομική παραγωγή ενώ θα παρέχει την καλύτερη ποιότητα εκτύπωσης και τις καλύτερες υπηρεσίες προς τον πελάτη. Η Κάθι Γουντγουόρντ, διευθύνουσα σύμβουλος του BFIP, πιστεύει ότι η αύξηση της αποδοτικότητας είναι ζωτικής σημασίας. «Είναι ο πρωταρχικός στόχος των επενδύσεων για σχεδόν τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του Printing Outlook, γεγονός που δείχνει ότι υπάρχει συνεχής επένδυση σε εξοπλισμό, εκπαίδευση και βελτίωση προϊόντων και της διαδικασιών στον κλάδο μας».

Η ψηφιακή εκτύπωση και ιδιαίτερα η inkjet τεχνολογία, είναι ένας ακόμη βασικός καταλύτης για εκτυπωτικές επιχειρήσεις που θέλουν να ανταποκρίνονται επιτυχώς στις αυξανόμενες απαιτήσεις του πελάτη για μικρότερα τιράζ, για προσωποποίηση και versioning. Παρόμοια, το διαδίκτυο, που κάποτε θεωρούνταν εχθρός της εκτυπωτικής βιομηχανίας, σήμερα παίζει σημαντικότατο ρόλο στους μοντέρνους οργανισμού. Κάθε εκτυπωτική επιχείρηση θα πρέπει να χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για να προωθεί τις πωλήσεις της αλλά και να λανσάρει τις υπηρεσίες της. Επιπλέον, οι λύσεις web-to-print δίνουν στις επιχειρήσεις μεγαλύτερη πρόσβαση στους πελάτες τους και παράλληλα παράγουν ένα αποδοτικότερο, δυναμικό και επικερδές επιχειρηματικό μοντέλο.

Η χρηματοδότηση αυτής της νέας τεχνολογίας στο παρόν οικονομικό κλίμα συχνά υπήρξε εμπόδιο για τις εταιρίες που ήθελαν να επενδύσουν στην τελευταία λέξη εξοπλισμού, ενώ οι παραδοσιακές μέθοδοι άντλησης κεφαλαίων δημιουργούν τεράστιες πιέσεις στις επιχειρήσεις. Ωστόσο, προσεγγίζοντάς το από μία εντελώς διαφορετική γωνία, μπορεί και να αποδώσει. Κάποιες εταιρίες ψάχνουν πλέον να χρηματοδοτήσουν τις επενδύσεις τους σε μία πληρώνω-βάσει-χρήσης βάση σε συνεργασία πάντα με τους προμηθευτές του εξοπλισμού τους. Στο τέλος της ημέρας, αυτή η διευθέτηση δουλεύει μια χαρά και για τα δύο μέρη. Οι λιθογράφοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις τελευταίες τεχνολογίες χωρίς τεράστιες δαπάνες και οι κατασκευαστές παράγουν έσοδα πωλήσεων που δεν θα μπορούσαν με άλλο τρόπο. Και οι πελάτες λαμβάνουν πολύ καλύτερες υπηρεσίες από το λιθογράφο τους.

Το θέμα όμως δεν έχει να κάνει αποκλειστικά και μόνον με την τεχνολογία, μία άποψη που μοιράζεται μαζί μας ο Νιλ Φάλκονερ, σύμβουλος του κλάδου και διοργανωτής των Ipex 2014 Masterclasses.  Ο Νιλ, ο οποίος έχει εμπειρία από πρώτο χέρι μιας και συνεργάζεται με λιθογράφους και από τις πέντε ηπείρους, μας είπε: «Το πραγματικό θέμα για τους λιθογράφους είναι να εκμεταλλευτούν στο έπακρο την τεχνολογία που έχουν, είτε μιλάμε για όφσετ, είτε για ψηφιακή ή για μεγάλο σχήμα ή για υβριδικές λύσεις, ενσταλάζοντας μία κουλτούρα αλλαγής σε ολόκληρη την εταιρία τους, και να έχουν έτοιμο το σωστό επιχειρηματικό μοντέλο ώστε να πάνε την εταιρία τους μπροστά».

Και η Κάθι Γουντγουορντ αναγνωρίζει ότι αυτό που κρατά το κλειδί της επιτυχίας δεν είναι μόνον η επένδυση σε σύγχρονο εξοπλισμό, αλλά και η δυναμική ηγεσία και η προσαρμοστικότητα στις αλλαγές. «Οι εκτυπωτικές εταιρίες και η ευρύτερη βιομηχανία, δουλεύουν εξαιρετικά πολύ και με δημιουργικότητα ώστε να εξελίξουν το μέλλον του κλάδου των εκτυπώσεων».

Ο πρόεδρος του BAPC (Βρετανικός Σύνδεσμος Εκτύπωσης & Επικοινωνίας) Σίντνεϊ Μπομπ πιστεύει πως όλα έχουν να κάνουν με την ανάπτυξη ενός USP. «Είναι σημαντικότατο να μπορέσουν οι λιθογράφοι σήμερα να διαφοροποιηθούν από τον ανταγωνισμό τους, είε μέσα από επενδύσεις σε τελευταίες τεχνολογίες, σε πρόσφατο λογισμικό ή παρουσιάζοντας νέες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας». Πρόκειται για μία τάση που υιοθετείται σε ολόκληρο τον ανεπτυγμένο κόσμο, όπου οι εταιρίες φεύγουν από τις πιο παραδοσιακές προσφορές εκτυπώσεων και προσχωρούν σε τομείς όπως η διαχείριση βάσεων δεδομένων και κάθετων υπηρεσιών μέσων επικοινωνίας. Αυτές οι νέες υπηρεσίες συμπληρώνουν τις κλασικές εκτυπωτικές λειτουργίες τους, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να μπουν στους πιο προσοδοφόρους τομείς των ενοποιημένων υπηρεσιών μάρκετινγκ.

Αυτή την άποψη έχει και ο Χάγκοπ Τσαμκερένιαν, οικονομικός σχολιαστής και αναλυτής του κλάδου από την Αυστραλία. Σύμφωνα με τον Χάγκοπ «Το καίριο θέμα ανέκαθεν ήταν η αποτυχία πολλών εκτυπωτικών επιχειρήσεων να αναγνωρίσουν όπως θα έπρεπε τον πραγματικό τους ρόλο στη μοντέρνα οικονομία – τον καθοριστικό ρόλο τους ως παροχείς λύσεων επικοινωνίας». Οι συντονισμένες προσπάθειες των εκτυπωτικών επιχειρήσεων που βλέπουν μπροστά να αναπτύξουν νέες στρατηγικές και να διευρύνουν την πρόσβασή τους, αποδίδει. Στις Η.Π.Α. για παράδειγμα, το ΡΙΑ είδε από πρώτο χέρι, ότι προσαρμόζοντας και εξελίσσοντας τις προσφορές τους, τα μέλη τους ανέβασαν τον τζίρο τους από 5 έως 20%.

Αυτό που αποκόμισα από τη διεθνή εκτυπωτική κοινότητα σίγουρα οδηγεί στο στρατηγικό προγραμματισμό, ένα υγιές επιχειρηματικό μοντέλο, διαφοροποίηση αλλά και δυναμική ηγετική ικανότητα για να καινοτομίσουν και να επιφέρουν αλλαγές εφόσον οι θεμελιακές απαιτήσεις για ένα λιθογράφο δεν είναι μόνο να επιβιώσει αλλά και να ευημερήσει.

Ipex 2014 – Να εκπαιδεύσει και να εμπνεύσει την αλλαγή

Αν οι εκτυπωτικές επιχειρήσεις μπορέσουν να ανανγωρίσουν τους τομείς ανάπτυξης, και έχουν δύναμη και ηγετική ικανότητα να προχωρήσουν προς τα εμπρός, τότε σίγουρα υπάρχει η δυναμική για ανάπτυξη. Η Ipex 2014, που και η ίδια έπρεπε να προσαρμοστεί στη νέα βιομηχανία, διαθέτει την κατάλληλη πλατφόρμα για να επμνεύσει και να εκπαιδεύσει λιθογράφους για το μέλλον. Όχι μόνον ως έκθεση των τελευταίων προϊοντικών αναβαθμίσεων και τεχνολογικών καινοτομιών, αλλά και μέσα από ένα πρόγραμμα σεμιναρίων, εργαστηρίων και master classes σχεδιασμένων ειδικά για να απαντήσουν στα σημερινά θέματα και να οπλίσουν τους λιθογράφους με τα απαραίτητα εργαλεία ώστε να ανταποκριθούν θετικά στην αγορά που αλλάζει και να εξασφαλίσουν ένα μακροπρόθεσμο, κερδοφόρο μέλλον.

Η Ipex 2014 θα πραγματοποιηθεί στο ExCeL στο Λονδίνο από τις 24 έως τις 29 Μαρτίου 2014.

Ετικέτες:Ipex 2014, Εκθέσεις

Share!
Tweet

Related Posts

20201014_1_End-to-end

virtual.drupa 2021 – Η Heidelberg παρουσιάζει την αυτόνομη παραγωγή εκτύπωσης με ολοκληρωμένες λύσεις

H Heidelberg παρουσιάζει στη virtual.drupa 2021 (20-23 Απριλίου 2021) τη σειρά λύσεων που διαθέ ...
drupa16_MT1746

Η drupa 2021 αναβάλλεται και γίνεται virtual.drupa

Μετά από πολλές συζητήσεις με εκθέτες και σνεργάτες, αποφασίστηκε η αναβολή της durpa 2021 λόγω ...
FESPA-2019-2-scaled

Οι εκθέτες προετοιμάζονται για την FESPA Global Print Expo 2021

Οι εκθέσεις FESPA Global Print Expo and European Sign Expo 2021 (9-12 Μαρτίου 2021, RAI Amsterd ...
FESPA-2019-Awards---Young-Star-gold-winner

H Ελλάδα διαπρέπει στα FESPA Awards 2019

  Οι νικητές των φετεινών FESPA Awards ανακοινώθηκαν στο ετήσιο Gala Dinner της FESPA που ...

Leave a Reply Ακύρωση απάντησης

Δείτε επίσης

  • Τίτλοι τέλους για μία ιστορική χαρτοβιομηχανία 10 Μαΐου 2021
  • Η Virtual.Drupa στις οθόνες μας! 21 Απριλίου 2021
  • Το χαρτί παίρνει… φωτιά! 19 Απριλίου 2021
  • virtual.drupa 2021 – Η Heidelberg παρουσιάζει την αυτόνομη παραγωγή εκτύπωσης με ολοκληρωμένες λύσεις 16 Απριλίου 2021
  • Aνακυκλωμένες ετικέτες θερμικού χαρτιού από την Avery Dennison 19 Ιανουαρίου 2021
Copyright © 2014, gaonline.gr - Powered by Andreas Drakos.
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ