Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επικαιροποίησε το Ecolabel σήμα, ώστε να συμπεριλάβει μεγαλύτερη γκάμα έντυπων προϊόντων και να αναγνωρίσει ότι τα περισσότερα έντυπα προϊόντα είναι εφάπαξ εργασίες.
Η σύσταση, η οποία αντικαθιστά το σήμα Ecolabel που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2014 και αναμένεται να λήξει στα τέλη του τρέχοντος έτους, έγινε δεκτή από την Intergraf. Η γενική γραμματέας Beatrice Klose λέει: «Το νέο σήμα Ecolabel ΕΕ για έντυπα προϊόντα επιτρέπει στους ευρωπαίους λιθογράφους να αποδεικνύουν την περιβαλλοντική απόδοση των προϊόντων και των διαδικασιών τους. Αναγνωρίζει την ιδιαιτερότητα των τυπωμένων προϊόντων και επιτρέπει στους λιθογράφους να υποβάλουν αίτηση για μια σειρά προϊόντων, και όχι μόνο για ένα προϊόν».
Ωστόσο, το Ηνωμένο Βασίλειο, αφού έχει αποχωρήσει από την ΕΕ, δεν μπορεί να υποβάλει αίτηση για πιστοποίηση Ecolabel για τα προϊόντα του, ακόμη και αν αυτά πρόκειται να εξαχθούν στην ΕΕ.
Ο νέος ορισμός καλύπτει «τυπωμένο χαρτί, χαρτικά και χαρτοσακούλες», αντικαθιστώντας τον ορισμό των προϊόντων επεξεργασίας χαρτιού που ισχύει μέχρι τώρα. Με το ενδιαφέρον στραμένο στη βιωσιμότητα, την επαναχρησιμοποίηση πόρων και την εξάλειψη πλαστικών και επικίνδυνων υλικών να αυξάνεται, το νέο σήμα Ecolabel φτάνει την κατάλληλη στιγμή. Φτάνοντας στη νέα πιστοποίηση «απαιτείται μια πιο στρατηγική προσέγγιση με ένα νέο σύνολο κριτηρίων», λέει η ΕΕ. Οι ίνες πρέπει να προέρχονται από αειφόρα διαχειριζόμενα δάση ή ανακυκλωμένα προϊόντα και το έντυπο προϊόν πρέπει να κατασκευαστεί με πιο βιώσιμο τρόπο.
Η Intergraf, η ομοσπονδία φορέων της ευρωπαϊκής εκτυπωτικής βιομηχανίας, παρείχε ουσιαστική συμβολή στα δέκα κριτήρια που χρησιμοποιήθηκαν για να εκτιμήσει εάν ένα προϊόν πληροί τις προϋποθέσεις για την ετικέτα. Προηγουμένως, το προϊόν έπρεπε να παραχθεί με τον ίδιο τρόπο για να αποκτήσει την πιστοποίηση. Αυτό δεν ισχύει πλέον. Εάν ένα προϊόν αξιολογηθεί και πληροί τα κριτήρια, ας πούμε ένα ραμμένο φυλλάδιο 16 σελίδων με κάλυμμα 4 σελίδων, τότε άλλα παρόμοια προϊόντα που μοιράζονται αυτόν τον ορισμό θα κριθούν ως κατάλληλα για πιστοποίηση.
Υπάρχουν δέκα σημεία με τα οποία θα αξιολογηθεί ένα προϊόν που υποβάλλει αίτηση για Ecolabel. Αυτά περιλαμβάνουν εκπομπές, ανακυκλωσιμότητα, χρήση ενέργειας, επιλεγμένα υποστρώματα, παραγόμενα απόβλητα και ούτω καθεξής. Οι εργαζόμενοι πρέπει να εκπαιδευτούν για να αναγνωρίσουν τη σημασία της διατήρησης των προτύπων.
Το Ecolabel θα καλύπτει τυπωμένα φύλλα και απλά προϊόντα, όπου το 90% του βάρος του τελικού προϊόντος είναι χαρτί, ενώ για βιβλία και καταλόγους αντίστοιχα θα είναι το 80%. Δεν καλύπτει συσκευασίες, οντουλέ, ετικέτες κολλημένες στη συσκευασία, υλικά που έρχονται σε επαφή με τρόφιμα, tissue χαρτιά ή οτιδήποτε με PVC. Η πλαστικοποίηση επιτρέπεται μόνο σε προϊόντα με αναμενόμενη διάρκεια ζωής μεγαλύτερη του ενός έτους, ενώ η διπλή ελασματοποίηση καθιστά αυτόματα το προϊόν απορριπτέο.
Πηγή: print business
Leave a Reply