Τα social media και digital agencies θα εξαφανιστούν μέσα στα επόμενα 10 χρόνια περίπου υποστηρίζει η νέα γενιά…
Μία πανευρωπαϊκή έρευνα σε 2.000 φοιτητές μάρκετινγκ αποκάλυψε ότι η σημερινή γενιά δεν πιστεύει ότι είναι «ψηφιακά αναθρεμμένη».
• Περισσότεροι από το 80% πιστεύουν ότι οι ανεξάρτητες εταιρίες social media και ψηφιακού μάρκετινγκ θα εξασφανιστούν μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια, αφού αυτά τα κανάλια επικοινωνίας αποτελούν νόρμα για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ.
• Το 70% πιστεύει ότι στο κομμάτι του μάρκετινγκ θα “ηγηθεί” το Content Marketing και το “PR Thinking’, ενώ το Facebook θα είναι το “σημαντικότερο” εργαλείο για social media, λόγω της ευρείας αποδοχής του.
• Η γενιά είναι επικριτική στη βιομηχανία της μάρκετινγκ επικοινωνίας, μιας και η βιομηχανία απολαμβάνει μία “άδικη προς τους νέους χορηγία” μέσω της μη αμειβόμενης πρακτικής άσκησης, αλλά και της στάσης του “δεν κάνω αρκετά” που επικρατεί για την αειφόρο ανάπτυξη.
• Το 86% θέλουν να εργαστούν σε εταιρίες που να δραστηριοποιούνται λίγο-πολύ στη δημιουργία κοινωνικών αγαθών αλλά και τη δημιουργία κέρδους για brands.
• Η πιο αξιοθαύμαστη καμπάνια της χρονιάς επιλέχθηκε η “Red Bull Stratos’.
• O Μορίς Λέβι, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Publicis Groupe είπε ότι τα αποτελέσματα ήταν “συναρπαστικά” και ότι “ακόμα και τα νέα μας ταλέντα δεν θα έπρεπε να είναι ικανοποιημένα” με τα ψηφιακά μέσα.
Η σημερινή γενιά αποφοίτων, που αποσκοπεί σε μία καριέρα στη διαφήμιση και το μάρκετινγκ δεν δέχεται το χαρακτηρισμό «ψηφιακά αναθρεμμένη». Αντίθετα, πιστεύουν ότι αυτός ο τίτλος θα πρέπει να απευθύνεται στην επόμενη γενιά (στους κατά δέκα χρόνια μικρότερούς τους), η οποία θα είναι οι πραγματικά ειδικοί των ψηφιακών μέσων επικοινωνίας.
Αυτά είναι κάποια από τα ευρήματα μιας νέας έκθεσης, η οποία δημοσιοποιήθηκε πρόσφατα από το MediaSchool Group. Με τίτλο “Η επόμενη γενιά των Marcoms’, η έκθεση περιέχει μία έρευνα, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 2000 φοιτητές ηλικίας 20 με 25 ετών, οι οποίοι σπουδάζουν Διαφήμιση, Μάρκετινγκ Επικονωνία, Design, Δημόσιες Σχέσεις και Οργάνωση Εκδηλώσεων.
Φοιτητές από τη Μ. Βρετανία, τη Γαλλία, την Ισπανία και το Βέλγιο κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις επάνω σε πέντε διαφορετικά θέματα που κάλυπταν τομείς όπως “Ψηφιακά και η Επόμενη Γενιά’, “Το Μέλλον των Marcoms’, “Καριέρα’, Δεοντολογία και “Έμπνευση’.
Ας δούμε, λοιπόν, τι απάντησαν ανά κατηγορία.
Ψηφιακά
Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν μία γενιά πεπεισμένη ότι τα social media μπορούν να εφαρμοστούν σε όλες τις εκφάνσεις του μάρκετινγκ. Σχεδόν το 90% των ερωτηθέντων είπε ότι τα social media ήταν ένα κανάλι που όλοι όσοι κάνουν μάρκετινγκ θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουν και ότι ήταν μία “ανεξάρτητη και μεμονωμένη” αρχή. Ωστόσο, το 70% συμφώνησαν ότι οι σημερινοί 20άρηδες με 25άρηδες δεν είναι γκουρού των ψηφιακών – και ότι η κατά δέκα χρόνια μικρότεροι από αυτούς αντιπροσωπεύουν τους “πραγματικούς ειδικούς των ψηφιακών μέσων επικοινωνίας’.
• Το 85% συμφωνεί ότι μέχρι το 2023 οι εταιρίες social media και ψηφιακών μέσων επικοινωνίας δεν θα είναι ανεξάρτητοι ειδικοί και ότι μέχρι τότε θα έχουν ενσωματωθεί σε άλλες marcoms εταιρίες.
• Το 77% πιστεύει ότι το Facebook είναι το σημαντικότερο social media εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα brand για να επικοινωνήσει με αυτή τη γενιά.
• Μόνον το 40% συμφώνησε με μία πρόσφατη δήλωση του Σερ Μάρτιν Σόρελ, ότι δηλ. το Twitter δεν είναι ένα μέσον διαφήμισης.
Το μέλλον των marcoms
Η μελέτη αποκαλύπτει μία γενιά που καταλαβαίνει την εξελισσόμενη φύση της βιομηχανίας του μάρκετινγκ και προβλέπει μία αναδυόμενη κυριαρχία του Content και της διάδοσης από στόμα σε στόμα.
• Το 90% συμφώνησε ότι σε δέκα χρόνια η εταιρία στην οποία εργάζονται θα παρέχει ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση και θα μπορούν εύκολα να δημιουργούν στρατηγικές σε διαφημίσεις, άμεσα στους καταναλωτές, στα κοινωνικά δίκτυα, τα ψηφιακά και σε δημόσιες σχέσεις.
• Το 81% συμφωνεί ότι σε δέκα χρόνια το Content Marketing, εκεί όπου τα brands γίνονται εκδότες και δημιουργοί του δικού τους περιεχομένου, θα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της δουλειάς τους.
• Το 70% συμφωνεί ότι σε δέκα χρόνια το “PR thinking’, στους τομείς όπου η δημιουργία νέων και η διάδοσής τους από στόμα σε στόμα και η εμπιστοσύνη για τα brands είναι σημαντικότερος παράγοντας, θα μπορούσε να επιβάλλει τον τρόπο που οι εταιρίες ανταποκρίνονται στο briefing.
• Σε μια επαναβεβαίωση για ένα παραδοσιακό δίκτυο, περίπου το 68% διαφώνησε ότι η τηλεοπτική διαφήμιση θα είναι “άνευ σημασίας” σε δέκα χρόνια.
• Το 70% είπε ότι σε δέκα χρόνια η δουλειά της διαφήμισης θα είναι κυρίως να “ψυχαγωγεί” και όχι να “πουλά’.
“Καριέρα”
Από τη μελέτη προκύπτει μια γενιά αισιόδοξων ανθρώπων, σε ό,τι αφορά τις προοπτικές της σταδιοδρομίας τους, ιδίως σε θέματα φύλου και ισότητας ευκαιριών.
• Το 64% σκέφτεται ότι σε δέκα χρόνια η εταιρία στην οποία θα εργάζονται θα πληρώνει τον ίδιο μισθό σε άντρες και γυναίκες.
• Το 73% είπε ότι σε δέκα χρόνια από σήμερα θα έχουν τις ίδιες ευκαιρίες, ανεξάρτητα από το φύλο τους, για να φτάσουν σε μία υψηλή διοικητική θέση.
• Το 64% πιστεύει ότι κατά μέσο όρο οι εταιρίες social media θα είναι πιο αξιοκρατικά μέρη να εργαστεί από το in-house τμήμα μιας μεγάλης εταιρίας.
“Δεοντολογία”
Η αειφόρος ανάπτυξη, το κοινό καλό πάνω από το κέρδος και η μη αμειβόμενη πρακτική άσκηση ήταν τα θέματα που καλύφθηκαν στο ο κεφάλαιο “Δεοντολογία’.
• Το 78% πιστεύει ότι η βιομηχανία των marcoms φέρεται άδικα σε αυτή τη γενιά σε ό,τι αφορά την καταβολή μισθού- περισσότερο άδικα από κάθε άλλη προηγούμενη γενιά.
• Το 26% των φοιτητών έχει δουλέψει αμισθί για πάνω από τρεις μήνες.
• Το 5% έχει δουλέψει αμισθι για έξι μήνες.
• Το 45% έχει δουλέψει αμισθί για δύο μήνες.
• Αναφορικά με την αειφορία: το 70% πιστεύει ότι οι marcoms εταιρία δεν κάνουν αρκετά για να δημιουργήσουν έναν αειφόρο κόσμο.
• Το 86% είπε ότι θα τους άρεσε να δουλέψουν σε μία εταιρία που θα έκανε τόσες προσπάθειες για το καλό κοινό όσες και για τη δημιουργία κέρδους για τα brands.
“Έμπνευση”
Όταν ήρθε η ώρα να μιλήσουν οι φοιτητές για έμπνευση, η πλειοψηφία τους αναφέρθηκε στον πολυεθνικό όμιλο marcoms Publicis, τη διεθνή PR εταιρία Ogilvy και τη Red Bull.
• Το 54% είπε ότι η Publicis Groupe ήταν ο πιο αξιοθαύμαστος πολυεθνικός όμιλος για marcoms (η Omnicom συγκέντρωσε το 11%, η WPP το 10% και η IPG το 2%).
• Η δημοφιλέστερη διαφημιστική εταιρία ανακηρύχθηκε επίσης η Publicis με 28%, ενώ η TBWA συγκέντρωσε 15% και η Havas 12%.
• H πιο αγαπητή PR εταιρία ήταν η Ogilvy PR (31%) και ακολουθούν η Edelman (15%) και η H+T (13%).
• Το 44% είπε ότι η Red Bull Stratos ήταν η δημοφιλέστερη δημιουργική ή branding καμπάνια για το 2012. Τη δεύτερη θέση κατέλαβε η Nike με την καμπάνια My time is now με 20% και την τρίτη θέση πήρε η τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων (19%).
• Η Apple αποδείχθηκε το φαβορί ως το πιο επιθυμητό για δουλειά σε inhouse περιβάλλον, κερδίζοντας το 44% των ψήφων.
Πηγή: Reuters
Leave a Reply